ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)
A https://e-mesedesign.hu Weboldal (a továbbiakban: Weboldal) használatának megkezdésével a Weboldalra látogató, a Weboldalon árajánlatot kérő, valamint a Weboldalon feltüntetett telefonszám és/vagy e-mail cím elérhetőségeken kapcsolatba lépő Megrendelők (a továbbiakban: Megrendelő) elfogadják a jelen Általános Szerződési Feltételekben (a továbbiakban: ÁSZF) foglalt valamennyi feltételt, ezért kérjük, hogy a Weboldalon keresztül történő árajánlat kérés iránti igényük leadását megelőzően, illetve a Weboldalon feltüntetett telefonszám és/vagy e-mail cím elérhetőségeken való kapcsolatfelvétel, illetve a biztosított szolgáltatások igénybevételének megkezdése előtt figyelmesen olvassa végig a jelen ÁSZF-t.
1.Vállalkozó Adatai
Név: TURBOVILL BAU TEAM Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely és levelezési cím: 2151 Fót, Alberti Béla utca 8.
Cégjegyzékszám: 13-09-222419
Nyilvántartó hatóság megnevezése: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
Adószáma: 32070758-2-13
Képviselő: Nagy Tamás ügyvezető
Elérhetőségeink: Lépj velünk kapcsolatba!
Telefonszáma: +3630/479-4474
E-mail cím: turbovill.bau.teamkft@gmail.com
Kapcsolatfelvételi űrlap: Árajánlat kérés
2. Fogalmak
Felek: Megrendelő és Vállalkozó együttesen.
Jótállás: a Megrendelő, mint megrendelő és a Vállalkozó, mint vállalkozás között kötött szerződés esetén egyrészt a szerződés teljesítéséért vállalt azon jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, másrészt a mindenkor hatályos jogszabályi rendelkezéseken alapuló kötelező jótállás.
Megrendelő: a Weboldal szolgáltatásait a Vállalkozó által nyújtott körben igénybe vevő, megrendelő fél.
Szerződés: a Megrendelő, mint megrendelő és a Vállalkozó, mint vállalkozó között a Weboldalon feltüntetett szolgáltatások igénybevételével létrejövő vállalkozói szerződés.
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tevő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében szerződés megkötése érdekében szerződési nyilatkozat megtételére, így különösen, de nem kizárólagosan a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon és az internetes hozzáférést biztosító eszköz.
Weboldal: a https://e-mesedesign.hu honlap, amely a Vállalkozó szolgáltatásainak megismerésére, igénybevételére, Vállalkozóval való kapcsolatfelvételre szolgál.
3. Általános Tudnivalók, A Felek Között Létrejött Szerződés
- A Felek között létrejövő szerződés tartalmát a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg – figyelemmel a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezéseire –, így tartalmazza a Feleket megillető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének, módosításának, megszüntetésének feltételeit, a teljesítési határidőket, a fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, a szavatossági jogokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden szolgáltatásra, amely a Weboldalon keresztül történik.
- A Weboldalon keresztül a Megrendelői regisztrációra nincs lehetőség, a szolgáltatásokat bárki igénybe veheti, regisztrációs kötöttség nélkül.
- A Weboldalhoz való hozzáférés átmenetileg előzetes értesítés nélkül műszaki karbantartás, áttelepítés, frissítés, hálózat működésével kapcsolatos korlátozások miatt szünetelhet.
- A Weboldal használatával, illetve azon keresztül a szolgáltatás igénybevételével a Megrendelő megerősíti, hogy a jelen ÁSZF-nek a mindenkor hatályos változatát megismerte, és az abban foglaltakat megértette, magára nézve kötelezőnek tekinti, elfogadja.
- A Felek között létrejövő szerződés nyelve magyar.
- A Vállalkozó semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
4. Kapcsolatfelvételi Űrlap, Árajánlat
- A Weboldalon keresztül a Kapcsolatfelvételi űrlapon lehetősége van a Megrendelőnek árajánlat kérést küldeni a Vállalkozó részére, illetve a szolgáltatás felmérésének igénye iránti kérelmét megküldeni.
- A Megrendelőnek a kérelem megküldésének bármely szakaszában és a Vállalkozó részére való elküldéséig a Kapcsolatfelvételi űrlapon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a felületen.
- A Megrendelő a szolgáltatás megrendelését az adatainak megadásával a Kapcsolatfelvételi űrlapon és telefonon is leadhatja.
- Vállalkozó az űrlap kitöltését követően annak hozzá való megérkezését követően, de legkésőbb 3 (három) napon belül az űrlapon megadott elérhetőségeken visszajelez a kért szolgáltatással kapcsolatban a Megrendelő részére.
- A Megrendelő mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 3 (három) napon belül nem kapja meg a Vállalkozótól az elküldött szolgáltatás megrendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt vagy a Vállalkozó nem hívja őt telefonon vissza ezzel kapcsolatosan.
- Ha a Megrendelő a szolgáltatásrendelését már elküldte a Vállalkozó részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 (egy) napon belül jeleznie kell a Vállalkozó felé vagy a jelzést megteheti akkor, amikor a Vállalkozó telefonon felveszi vele a kapcsolatot, a nem kívánt szolgáltatás teljesítésének elkerülése érdekében.
5. A Megbízás Tárgya, A Szolgáltatásnyújtás Általános Feltételei
- A Vállalkozó vállalja, hogy a Megrendelő igényei szerint a szolgáltatás igénybevételéhez konzultációs segítséget nyújt a Megrendelő részére.
- A Felek rögzítik, hogy a szolgáltatások pontos tartalma, tárgya a külön okiratban rögzített vállalkozási szerződésben vagy a megrendelőlapon a Felek előzetes egyeztetését követően kerül rögzítésre. Felek rögzítik, hogy a jelen ÁSZF elválaszthatatlan részét képezi a külön okiratba foglalt, szolgáltatással kapcsolatos vállalkozási szerződésnek vagy megrendelőlapnak.
- Vállalkozó vállalja, hogy a Megrendelő előzetes egyeztetés alapján felvett érdekeinek lehető legteljesebb figyelembevételével, az adott helyzetben általában elvárható eljárással, a lehetséges legrövidebb időn belül teljesíti a szolgáltatást a Megrendelő felé, az árajánlatban megadott határidőn belül.
- Vállalkozó kijelenti, hogy rendelkezik a szolgáltatások elvégzéséhez szükséges szakmai felkészültséggel. A Vállalkozó szolgáltatásait az általánosan elfogadott szakmai elveknek megfelelően, a Megrendelő jogos érdekeinek figyelembe vételével és céljainak teljesítését a lehető legteljesebb mértékben elősegítve, hatékonyan, a legcélszerűbb eljárásokat alkalmazva nyújtja.
- Ha a Megrendelő célszerűtlen vagy szakszerűtlen utasítást ad, a Vállalkozó köteles őt erre írásban figyelmeztetni. Ha a Megrendelő utasításához e figyelmeztetés ellenére is ragaszkodik, az utasításból eredő károk Megrendelőt terhelik, vagy a Vállalkozó elállhat a szerződéstől. A Vállalkozó köteles megtagadni az utasítás teljesítését, ha annak végrehajtása jogszabály vagy hatósági határozat megsértéséhez vezetne, vagy veszélyeztetné mások személyét vagy vagyonát. A Vállalkozó a Megrendelő utasításától csak akkor térhet el, ha ezt a Megrendelő érdeke feltétlenül megköveteli, és a Megrendelő előzetes értesítésére már nincs mód. Ilyen esetben a Megrendelőt a későbbiekben haladéktalanul értesíteni kell.
- A Vállalkozó szolgáltatása során alvállalkozót, teljesítési segédet igénybe vehet.
- A Vállalkozó teljes felelősséget vállal az általa végzett kivitelezés, szolgáltatás nem megfelelő teljesítése által a Vevő részére okozott kárért, beleértve a Vállalkozó bármely alvállalkozója által esetlegesen okozott károkat.
- A Vállalkozó a Megrendelő igénye szerint köteles folyamatosan tevékenységéről beszámolni, illetve arról tájékoztatást adni.
- A Vállalkozó nem vállal semmilyen felelősséget a Megrendelő által, részére eljuttatott dokumentumok, információk hitelességéért, teljességéért és valódiság tartalmáért, így az ebből eredő esetleges károkért a Vállalkozó nem vonható felelősségre.
- Amennyiben a Megrendelő által a Vállalkozóhoz eljuttatott információk, dokumentumok hibájából a munkaterületet nem tudja a Vállalkozó részére az árajánlatban meghatározott, vagy a Megrendelővel egyeztetett időpontban átadni, illetve, ha a munka kivitelezése, a szolgáltatás nyújtása közben a Vállalkozó nem tud a munkaterületen munkát végezni, ugyanezen okokból kifolyólag, a Megrendelő kötbért köteles fizetni a Vállalkozónak, a vállalási határidő a kötbérrel terhelt napok kétszeresével növekszik.
- A Megrendelő vállalja, hogy a Vállalkozó rendelkezésére bocsát minden a tételes átadás-átvétellel kapcsolatos információt, és az azt alátámasztó írásos dokumentumokat, amelyek a kivitelezés, szolgáltatás teljesítéséhez, a kivitelezés, szolgáltatás körülményeinek és céljának pontos megismeréséhez szükségesek. A Megrendelő vállalja, hogy a Vállalkozó által a rendelkezésére bocsátott adatbekérőn felsorolt dokumentumokat átadja – eljuttatja a Vállalkozónak vagy megbízott képviselőjének. Minden olyan információt, tényt, adatot és az azokat alátámasztó dokumentumokat, amelyek a kivitelezés, és a szolgáltatások teljesítéséhez, Vevő körülményeinek és céljának pontos megismeréséhez szükségesek. Ezen dokumentumokat, információkat a Megrendelő saját költségén köteles beszerezni. Amennyiben a Megrendelő minden adatot a Vállalkozó rendelkezésére bocsát a beérkezéstől számított 7 (hét) napon belül a Vállalkozó az árajánlatot elkészíti, és a Megrendelő rendelkezése bocsátja. Azon dokumentációk, amelyek nem állnak rendelkezésre a vállalkozási szerződés aláírásakor (például: műszaki leírás, jogerős építési engedély, tervdokumentáció, tulajdoni lap stb.) a Megrendelő köteles beszerezni a saját költségén és a hiányzó dokumentumok átadásának pontos határidejéről tájékoztatni írásban a Vállalkozót.
- A Megrendelő, ha észleli, hogy a kivitelezés, szolgáltatás teljesítése hibás, vagy nem a tartalmának megfelelő, haladéktalanul értesíti a Vállalkozót .A Megrendelő az észrevételeit írásban köteles megtenni. A Vállalkozó a hiba helyesbítését saját költségén végzi el, amennyiben az az árajánlatban meghatározott garanciális feltételeknek megfelelő, és arról a Megrendelő által a megrendelés, és az ÁSZF elfogadásával meghatározott idő belül értesíti a Vállalkozót.
- A Megrendelő biztosítani fogja, hogy megfelelő módon, a Vállalkozóval a kivitelezés, szolgáltatás teljesítésének érdekében együtt működjön. Ezért olyan kapcsolattartót biztosít, aki teljes jogkörrel tudja képviselni Megrendelőt, az igénybe vett kivitelezés, szolgáltatás során.
- Amennyiben a Vállalkozó által végzett kivitelezés, szolgáltatás elvégzésre került, a Megrendelő hozzájárul, hogy a kivitelezés, szolgáltatás tényét a Vállalkozó a referenciái között, illetve honlapján szerepeltesse, kérésére ajánlólevelet ad át munkájának értékelésével.
- Megrendelő kijelenti, hogy a szolgáltatásokra és azzal kapcsolatos tanácsadásra harmadik személy részére megbízást nem adott és nem ad. Amennyiben ezt megteszi, kártérítést köteles fizetni a Vállalkozó részére.
- A Megrendelő kijelenti, hogy a részére érkező mindennemű, a szolgáltatásokkal kapcsolatos lényeges értesítésről 2 (kettő) napon belül e-mailben tájékoztatja a Vállalkozót.
- A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a szolgáltatók felé a Megrendelő által fizetendő díj határidőre történő teljesítése a Megrendelő kötelezettsége.
- A Weboldalon megrendelt szolgáltatásokat a Vállalkozó a Megrendelő által egyeztetett helyszínen teljesíti.
- A szerződést mindkét fél jogosult indoklás nélkül 30 (harminc) napos felmondási idő betartásával, rendes felmondással megszüntetni. A Megrendelő felmondhatja a szerződést elszámolási kötelezettség elvállalása mellett. A Vállalkozó felmondhatja a szerződést abban az esetben, ha a Megrendelő nem tartja be a fizetési határidőket.
- Valamelyik fél súlyos szerződésszegése esetén a sérelmet szenvedő fél köteles a szerződésszegő felet, amennyiben erre lehetőség van, reális határidő kitűzésével, a szerződés szegő magatartás abbahagyására és jogsértés következményeinek elhárítására írásban felszólítani, és a határidő eredménytelen eltelte esetén jogosult a szolgáltatás teljesítését és jelen szerződést azonnali hatállyal felmondani (rendkívüli felmondás).
- A felmondást írásban kell közölni a másik féllel, az átvételt egyértelműen igazolható módon.
6. Díjazás, Fizetési és Számlázási Feltételek
- A Kapcsolatfelvételi űrlapon keresztül vagy telefonon igényelt ingyenes, egyszeri felmérést Vállalkozó Budapesten és környékén biztosítja a Megrendelő részére.
- A Felek között a szolgáltatás teljesítésére megállapított vállalkozói díj magyar forintban kerül meghatározásra, melynek pontos összegét külön okiratba (vállalkozási szerződés vagy megrendelőlap) foglalják.
- Megrendelő a vállalkozói díj teljes összege háromszorosának megfelelő mértékű bánatpénz fizetésére köteles, ha a Vállalkozó szolgáltatás teljesítésének elvégzését követően, vagy azt megelőzően a Megrendelő úgy dönt, hogy a jelen szerződéstől eláll.
- A Megrendelő kijelenti, hogy a vállalkozási szerződés alapján megrendelt szolgáltatások ellenértékének kiegyenlítéséhez megfelelő, saját forrással rendelkezik.
- Amennyiben Megrendelő jogi személy, gazdasági társaság, úgy a mindenkori vezető tisztségviselője készfizető kezességet vállal a jelen szerződésből eredő fizetési kötelezettségeinek maradéktalan teljesítése érdekében a jelen szerződés teljes időtartamára. Megrendelő vállalja, hogy amennyiben a kezes vezető tisztségviselői jogviszonya megszűnik, azt haladéktalanul köteles a Vállalkozónak bejelenteni, és a Megrendelő rendelkezése alapján intézkedni a jelen pontban foglalt feltételeknek megfelelő új kezes kijelöléséről. A Megrendelő vállalja továbbá azt, hogy a kezességre vonatkozó külön szerződés kezes általi felmondása esetén, haladéktalanul gondoskodik – legkésőbb a korábbi kezessel kötött szerződés megszűnéséig – a jelen pontban foglalt feltételeknek megfelelő új kezes kijelöléséről.
- Jelen ÁSZF elfogadása elektronikus számlabefogadó beleegyezésnek is minősül. Az ÁSZF elfogadását követően a Megrendelő hozzájárul ahhoz, hogy számára a Vállalkozó elektronikus számlát állítson ki. Ennek megfelelően a Megrendelő a szolgáltatás megrendelésének leadásával, megrendelésének módosításával és a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy a Vállalkozó által kiállított és a hatályos jogszabályoknak megfelelő elektronikus számlát befogadja, valamint azt a Vállalkozó által küldött számlára vonatkozó leveléből az ott meghatározott időpontig letölti.
- A Vállalkozó által kiállított elektronikus számlát a kiállító program látja el időbélyegzővel és digitális aláírással a Vállalkozó megbízásából. A Vállalkozó által kiállított elektronikus számla elektronikus úton kibocsátott számviteli bizonylat, amely a számviteli és az ÁFA jogszabályok által szabályozott és adóigazgatási azonosításra teljes mértékben alkalmas. Az elektronikus úton kibocsátott számlákat a hatályos jogszabályok alapján, elektronikus úton kell megőrizni. Az eredeti elektronikus számla, mint elektronikus úton kibocsátott számviteli bizonylat, hitelesen igazolja az adófizetéssel kapcsolatos jogok és kötelezettségek létét. Mindezek alapján a Megrendelő minden esetben a fentieknek megfelelő elektronikus számlát kap. Megrendelő a jelen ÁSZF elfogadásával visszavonhatatlanul is tudomásul veszi és elfogadja azt, hogy a Megrendelő kötelezettsége megadni a számla hatályos jogszabályok szerinti kibocsátásához szükséges összes megfelelő, a valósággal megegyező adatot, információt.
- Az így kiállított elektronikus számla megfelel továbbá az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvényben, a 23/2014. (VI. 30.) NGM rendeletben és az egyéb elektronikus számlára vonatkozó jogszabályokban előírt feltételeknek.
- A Vállalkozó által kiadott számlán feltüntetésre kerül a szolgáltatás nettó/bruttó ára, a fizetési mód, illetve a fizetési határidő. A Vállalkozó a hatályos jogszabályoknak megfelelő számlát állít ki a szolgáltatásról. A Megrendelő kizárólagos felelőssége az, hogy a kiállításra kerülő számlához minden rá vonatkozó adatot a valóságnak megfelelően rögzítsen, ideértve az elírást is. Ennek elmulasztása, illetve a hiányos vagy hibás rögzítés esetén a Vállalkozó nem kötelezhető új vagy helyesbítő számla kiállítására. A Megrendelő az ÁSZF elfogadásával ezen lehetőségről visszavonhatatlanul és véglegesen lemond a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben. A hibás, hiányos, téves adatok megadásából eredő, adólevonási jog érvényesítésére nem alkalmas számla miatt keletkező károkat teljes egészében a Megrendelő viseli. A Felek az ezzel kapcsolatos kártérítési és egyéb kötelezésre irányuló kereseteket a jogszabály által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárják, a Megrendelő a jelen ÁSZF elfogadásával ezt visszavonhatatlanul elfogadja.
7. Jótállás És Szavatosság
- Vállalkozó az általa elvégzett munkára jóteljesítési garanciát vállal.
- A Vállalkozó azon szolgáltatásaira vonatkozóan, melyekre a Polgári Törvénykönyv alapján jótállási kötelezettség terheli, azokra jótállással tartozik. A Vállalkozó jótállást vállal a szerződés hibátlan teljesítéséért, különösen azért, hogy az általa szállított és beépített anyagok újak, alkalmasak a rendeltetésszerű használatra, mentesek minden anyagbeli, kivitelezési és egyéb hibáktól, továbbá az általa, illetve közreműködői által a szerződés keretében végzett munkák mentesek mindenfajta hibától.
- A jótállási időszak alatt Megrendelő haladéktalanul írásban értesíteni köteles a Vállalkozót minden olyan meghibásodásról, amely Vállalkozó beavatkozását, vagy közreműködését igényli.
- Vállalkozó a jótállási idő alatt bejelentett hibák elhárítását térítésmentesen biztosítja.
- Amennyiben a Vállalkozó jótállási kötelezettsége alapján valamely alkatrészt vagy berendezést kicserél, úgy annak jótállási ideje a csere napjától számított 24 (huszonnégy) hónap.
- Vállalkozó felelőssége nem terjed ki az olyan hibákra, amelyek a Vállalkozó által átadott kezelési utasítások be nem tartásából, illetve nem rendeltetésszerű használatból, rongálásból, elemi csapásból származnak.
- Megrendelő köteles haladéktalanul értesíteni a Vállalkozót a jótállási idő alatt felmerült bármilyen kárigényről.
- A jótállási időtartam alatt a hibabejelentést követő 1 (egy) munkanapon belül a Vállalkozó köteles a javítást a helyszínen megkezdeni, a hibákat a lehető legrövidebb időn belül térítésmentesen kijavítani. Vállalkozó térítésmentesen köteles csereeszköz biztosítására a meghibásodott alkatrész, berendezés funkcionális pótlása vagy – annak javíthatósága esetén – a javítás ideje alatti helyettesítése érdekében abban az esetben, ha a garantált hibaelhárítási időn belül másként nem oldható meg a biztonságos és zavartalan üzemeltetés.
- A jótállási időszak alatt bejelentett garanciális követelések a jótállási idő lejárta után 6 (hat) hónappal is érvényesíthetők.
- A jótállási, valamint szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Vállalkozót terhelik.
- A Vállalkozó a jótállási és szavatossági kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett vagy nem rendeltetésszerű használatból fakadó okból keletkezett.
- A jótállás nem érinti a Megrendelő jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
- Amennyiben megállapítást nyer, hogy a Megrendelő bejelentett jótállási igénye nem megalapozott, úgy az igény érvényesítésével kapcsolatosan a Vállalkozó az érdekkörében felmerült költségek érvényesítésére jogosult.
8. Szavatosság
- Kellékszavatosság
- A Megrendelő a Vállalkozó hibás teljesítése esetén a Vállalkozóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén a Megrendelő az átvétel időpontjától számított 2 (kettő) éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Megrendelő érvényesíteni már nem tudja.
- Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 (egy) éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
- A Megrendelő – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Vállalkozó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Megrendelő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Vállalkozó költségére a Megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A Megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozó adott okot.
- A Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Vállalkozóval.
- A Megrendelő közvetlenül a Vállalkozóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
- A szerződés teljesítésétől számított 6 (hat) hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Megrendelő igazolja, hogy a szolgáltatást a Vállalkozó nyújtotta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Vállalkozó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a szolgáltatás hibája a Megrendelő részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Vállalkozó bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Megrendelőnek felróható okból keletkezett, nem köteles a Megrendelő által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított 6 (hat) hónap eltelte után azonban már a Megrendelő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
- Ha a Megrendelő a szavatossági igényét a szolgáltatástól – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a szolgáltatás egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
- Amennyiben megállapítást nyer, hogy a Megrendelő a bejelentett szavatossági igénye nem megalapozott, úgy az igény érvényesítésével kapcsolatosan a Vállalkozó az érdekkörében felmerült költségek érvényesítésére jogosult.
- Termékszavatosság
- A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Megrendelő – választása szerint – a korábbiakban meghatározott kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
- A Megrendelőt azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Megrendelő a gyártóval szemben érvényesítheti.
- Termékszavatossági igényként a Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Megrendelőnek kell bizonyítania.
- Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
- Termékszavatossági igényét a Megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 (kettő) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Megrendelő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Megrendelő felelős.
- A Megrendelő termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
- A hatályos Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
- A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
- A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
9. Felelősség
- A Weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért a Vállalkozó nem vállal felelősséget.
- A Megrendelő a Weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Vállalkozó nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
- A Vállalkozó kizár minden felelősséget a Weboldal Megrendelői által tanúsított magatartásért. A Megrendelő teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, a Vállalkozó ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
- A Weboldal esetlegesen olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhat, amely más Vállalkozók oldalaira vezethet. Ezen esetleges Vállalkozók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért a Vállalkozó egyáltalán nem vállal felelősséget.
- A Megrendelő által a Weboldal használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Vállalkozó jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Vállalkozó jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
- Az internet globális jellege miatt a Megrendelő elfogadja, hogy a Weboldal használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el. Amennyiben a Weboldal használatával összefüggő bármely tevékenység a Megrendelő államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag a Megrendelőt terheli a felelősség.
- Amennyiben a Megrendelő a Weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Vállalkozónak. Amennyiben a Vállalkozó jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
10. Szerzői Jogok
- A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. A Vállalkozó a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított megbízója a Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak, bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
- A Weboldal tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Vállalkozó előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például, de nem kizárólagosan adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Vállalkozó előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
- A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a Weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot a Megrendelőnek a Weboldal felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Weboldal rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Vállalkozó előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatóak fel vagy hasznosíthatóak.
11. Jogérvényesítési Lehetőségek
- Panaszügyintézés
A Megrendelő a Vállalkozó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Székhely és levelezési cím: 2151 Fót, Alberti Béla utca 8.
Elérhetőségeink: Lépj velünk kapcsolatba!
Telefonszám: +3630/479-4474
E-mail cím: turbovill.bau.teamkft@gmail.com
- A Megrendelő a Vállalkozó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogását a 13.1. pont szerinti elérhetőségeken terjesztheti elő.
- A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt a Vállalkozó azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Vállalkozó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát:
- személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben azt a Megrendelőnek átadja,
- telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt a Megrendelőnek legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.
- A telefonon közölt szóbeli panaszt a Vállalkozó kötelezően egy egyedi azonosítószámmal látja el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot a Vállalkozó a Megrendelővel köteles közölni. A Vállalkozó az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz a Megrendelőhöz eljusson. Ha a panaszt a Vállalkozó elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.
- A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Vállalkozó köteles 5 (öt) évig megőrizni.
12. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
- Amennyiben a Vállalkozó és a Megrendelő között esetlegesen fennálló jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Megrendelő számára:
- Békéltető testület. A szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a Megrendelő eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél, illetve fordulhat a Vállalkozó székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. Vállalkozó köteles a Békéltető testületi eljárásokban részt venni. Jelen pont értelmében együttműködésnek minősül a válaszirat küldése is.
- Bírósági eljárás. Megrendelő jogosult a jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
13. Egyéb Rendelkezések
- A Weboldal biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A Weboldalon való árajánlat kérésének megküldése feltételezi az Ügyfél részéről az internet technikai és műszaki korlátjainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
- A Vállalkozó bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. A Vállalkozó a módosításokról a Megrendelőt a Weboldal felületén keresztül tájékoztatja. A módosítást követően a Weboldal használatának feltétele, hogy a Megrendelő a Weboldalon keresztül és az ott biztosított módon azokat kifejezetten elfogadja.
- Jelen Általános Szerződési Feltételek 2024. Június. 03. napjától érvényesek és hatályosak.
Fót, 2024. Június.03